renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
22% KORTING
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra

renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra

MERK: ASTA/SATRA

Vergrendelingsgereedschaps set voor riemaangedreven Dacia, GM (Chrysler, Vauxhall/Opel), Mitsubishi, Renault, Volvo 1.2, 1.4, 1.9L dTi benzine- en dieselmotoren. (AUTM-03746).


Artikelnummer:AUTM-03746 Verzendkosten:€ 7,95 EAN:5903802803266

Varianten van dit product
universele timingset, blokkeer set, tijd afstelset, timing set, afstel set
Universele distributie gereedschap, Timingset, 19 delig
62,50 *
92,50
Commenrail timin
distributie gereedschap, Blokkeerset voor Nissan Opel Renault Diesel DCi
47,50 *
105,00
Diesel handvulpomp - Opel 2.0 Di en 2.2 Di motoren - ASTA
Diesel handvulpomp - Opel 2.0 Di en 2.2 Di motoren - ASTA
20,00 *
30,00
Interieur clip set - Auto clips 300 dlg - Opel - Interieurclips - ASTA
interieur clip set - auto clips 300 delig - opel - interieurclips - asta
10,00 *
22,50
Timingset - Ford en Mazda - 1.4/1.6/1.8 en 2.0 - Blokkeergereedschap - ASTA
Timingset - Ford - Mazda - Volvo - Land Rover - 1.4 - 1.6 - 1.8 en 2.0 TDCI motoren - Benzine motoren - Blokkeergereedschap 
57,50 *
77,50
Timingset - Renault/Nissan/Vauxhall/Opel - Afstelset 2.0 en 2.3 - SATRA
Timingset - Renault - Nissan - Vauxhall - Opel - Afstelset 2.0 - 2.3 DCi - CDTi - M9R - M9T - SATRA
30,00 *
50,00
Distributie gereedschap - Blokkeerset voor Nissan, Opel, Renault Diesel DCi - ASTA
Distributie gereedschap - Blokkeerset voor Nissan, Opel, Renault Diesel DCi - ASTA
85,00 *
105,00
Diesel injectiepomp afstel set F8Q, F9Q - DCI instelgereedschap - Renault - Mitsubishi - Opel - Volvo - ASTA
Diesel injectiepomp afstel set F8Q, F9Q - DCI instelgereedschap - Renault - Mitsubishi - Opel - Volvo - ASTA
30,00 *
35,00
Diesel handvulpomp - Opel 2.0 Di en 2.2 Di motoren - GEKO
Diesel handvulpomp - Opel 2.0 Di en 2.2 Di motoren - GEKO
20,00 *
30,00
Timingset - Ford - 2.0/2.2/2.4 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - GEKO
Timingset - Ford - 2.0 - 2.2 - 2.4 TDDi TDCi - Distributie gereedschap set - afstelset GEKO
47,50 *
55,00
Timingset - Distributie set - PSA, Vauxhall - 1.0 en 1.2 VTi Benzine - ASTA
Timingset - Distributie set - PSA, Vauxhall - 1.0 en 1.2 VTi Benzine - ASTA
70,00 *
80,00
Opel en Vauxhall timingset - 1.0 - 1.2 - 1.4 - Distributieset - ASTA
Opel en Vauxhall timingset - 1.0 - 1.2 - 1.4 - Distributieset - ASTA
40,00 *
45,00
Timingset - Distributie set - Opel, Saab en Chevrolet - 2.0 en 2.4 Benzine - ASTA
Timingset - Distributie set - Opel, Saab en Chevrolet - 2.0 en 2.4 Benzine - ASTA
175,00 *
210,00
Opel en Vauxhall timingset - 1.3 CDTi - Distributieset - Blokkeer set - ASTA
Opel en Vauxhall timingset - 1.3 CDTi - Distributieset - Blokkeer set - ASTA
235,00 *
275,00
Timingset - Distributie set - Fiat en Opel - 2.2 Benzine - ASTA
Timingset - Distributie set - Fiat en Opel - 2.2 Benzine - ASTA
120,00 *
150,00
Timingset - Distributie set - PSA en Vauxhall/Opel - 1.2 GDI PureTech - ASTA
Timingset - Distributie set - PSA en Vauxhall - Opel - 1.2 GDI PureTech - ASTA
135,00 *
170,00
Bobinetrekker set voor Opel/Vauxhall - Bobine trekker set - ASTA
Bobinetrekker set voor Opel/Vauxhall - Bobine trekker set - ASTA
10,00 *
12,50
 Timingset BMW Mini Peugeot en Citroen - 1.4/1.6 16v (N12, N14, R55) - Blokkeer set - GEKO
Timingset BMW Mini Peugeot en Citroen - 1.4 - 1.6 16v (N12 - N14 - R55) - Blokkeer set - GEKO
55,00 *
85,00
Afstelgereedschap - Renault - Nissan - Opel - 1.2/2.0 en 1.5 DCI 16V - Distributie set - Timingset - GEKO
Afstelgereedschap - Renault - Nissan - Opel - 1.2/2.0 en 1.5 DCI 16V - Distributie set - Timingset - GEKO
42,50 *
52,50
Timingset - Renault/Nissan/Vauxhall/Opel - Afstelset 2.0 en 2.3 - ASTA
Timingset - Renault/Nissan/Vauxhall/Opel - Afstelset 2.0 en 2.3 - ASTA
85,00 *
105,00
Timingset - Renault/Nissan/Vauxhall/Opel - Afstelset 1.6/2.0/2.3 CDTi en DCi - ASTA
Timingset - Renault/Nissan/Vauxhall/Opel - Afstelset 1.6/2.0/2.3 CDTi en DCi - ASTA
125,00 *
150,00
Afstelgereedschap - Renault en Nissan 1.4/1.6/2.0/2.3/2.5/3.5 - Blokkeergereedschap voor de benzine en dieselmotoren - ASTA
Afstelgereedschap - Renault en Nissan 1.4/1.6/2.0/2.3/2.5/3.5 - Blokkeergereedschap voor de benzine en dieselmotoren - ASTA
185,00 *
250,00
Injector trekker - Renault, Nissan en Opel - 2.0 DCi - Injectoren trekker - SATRA
Diesel Injector trekker - Renault, Nissan en Opel - 2.0 DCi - Injectoren puller - SATRA
37,50 *
47,50
VOLVO NOKKENAS UITLIJNINGSGEREEDSCHAP - volvo uitlijn tools - nokkenas en krukas uitlijning volvo  VOLVO S80, XC90, XC60, XC70
volvo t6 xc60 – xc70 – xc90 en Land Rover - jaguar uitlijn gereedschap - 3.0T en 3.2  nokkenas en krukas uitlijnen - blokkeergereedschap - afstelgereedschap - asta
175,00 *
250,00
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
Timingset - Distributie set - Afstel gereedschap - Audi 4.0 TFSI - ASTA
135,00 *
150,00
Injector trekker - BMW M47 - M57 - Land Rover - Opel - Injectoren trekker - ASTA
Injector trekker - BMW M47 - M57 - Land Rover - Opel - Injectoren trekker - ASTA
210,00 *
255,00
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
Vliegwiel slot - Ford, Peugeot en Volvo 2.0 en 2.2 - Timingset - Afstelset - Blokkeerset - SATRA
12,50 *
17,50
ford 1.5 en 1.6 ti-vct distributie timing gereedschap - blokkeergereedschap - afstelset satra
ford 1.5 en 1.6 ti-vct distributie timing gereedschap - blokkeergereedschap - afstelset satra
27,50 *
37,50
vag 1.0 - 1.8 - 2.0 tfsi benzine blokkeerset - distributie afstelset - timing gereedschap - satra
vag 1.0 - 1.8 - 2.0 tfsi benzine blokkeerset - distributie afstelset - timing gereedschap - satra
35,00 *
45,00
nokkenas instelgereedschap bmw - mini - opel - gereedschap voor het uitlijnen van split tandwielen - uitlijngereedschap - asta
nokkenas instelgereedschap bmw - mini - opel - gereedschap voor het uitlijnen van split tandwielen - uitlijngereedschap - asta
37,50 *
42,50
injector trekker - ford - opel - fiat - injectoren trekker - injector verwijder set - satra
injector trekker - ford - opel - fiat - injectoren trekker - injector verwijder set - satra
130,00 *
150,00
Adviesprijs € 45,00
35,00 incl. BTW *
€ 28,93 excl. BTW
Voorraad: 6 Direct uit magazijn leverbaar!: 1 - 2 werkdagen


Voeg toe aan je verlanglijstje
  • renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set 
  • Chrysler - Dacia - Mitsubishi - Renault - Vauxhall/ Opel - Volvo
  • Krukasborgpennen
  • Borgpen voor de hogedrukdieselpomp
  • Chrysler - Dacia - Mitsubishi - Renault - Vauxhall/ Opel - Volvo
  • spansleutel

Stel een vraag

Heeft u een vraag over dit product of een op- of aanmerking? Stuur hem naar ons toe!
Dan gaan wij proberen u zo snel mogelijk een antwoord terug te geven.

Productomschrijving

renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra (AUTM-03746).

Vergrendelingsgereedschaps set voor riemaangedreven Dacia, GM (Chrysler, Vauxhall/Opel), Mitsubishi, Renault, Volvo 1.2, 1.4, 1.9L dTi benzine- en dieselmotoren. De set bevat alle benodigde gereedschappen om de distributieriem in de juiste getimede positie te houden wanneer afstel- of vervangingswerkzaamheden worden uitgevoerd. Geleverd in handige opbergkoffer.

Inhoud:

  • Borgpen voor de hogedrukdieselpomp
  • Spansleutel
  • Krukasborgpennen

Geschikt voor:

Chrysler:

  • Cherokee (1984-1995)
  • Wrangler (1988-1995)

Dacia:

  • Logan (2004-2013), Logan (2013-), Logan MCV (2013-)
  • Sandero (2008-2013), Sandero (2013-)

Mitsubishi:

  • Carisma (2001-2005)
  • Space Star (2000-2006)

Renault:

  • Clio II (1998-2013), Clio III (2005-2015), Clio IV (2012-2020)
  • Espace (2002-2015), Grand Espace IV (2002-2015)
  • Kangoo (1998-2009)
  • Master II (1998-2010)
  • Megane (1999-2003)
  • Modus (2004-2013), Grand Modus II (2004-2013)
  • Safrane (1992-2001)
  • Scenic (1999-2003)
  • Symbol (2001-2008)
  • Thalia (2001-2008)
  • Trafic (1997-2000
  • Twingo (1993-2007), Twingo II (2007-2014)
  • Wind (2010-2013)

Vauxhall/ Opel:

  • Arena (1997-2001)
  • Movano A (1998-2010)
  • Vivaro (2001-2007)

Volvo:

  • S40 (1996-2004)
  • V40 (1996-2004)

 Motorcodes:

  • 1.2 – D4F 700, D4F 702, D4F 704, D4F 706, D4F 708, D4F 712, D4F 714, D4F 716, D4F 722, D4F 728, D4F 730, D4F 732, D4F 734, D4F 740, D4F 742, D4F 744, D4F 764, D4F 770, D4F 772, D7F  702, D7F 704, D7F 706, D7F 708, D7F 710, D7F 720, D7F 722, D7F 726, D7F 744, D7F 746, D7F 764, D7F 766, D7F 800, D7F B700, D7F C701
  • 1.2 turbo – D4Ft 780, D4Ft 782, D4Ft 784, D4Ft 786
  • 1.4 – E7J 626, E7J 634, E7J 635, E7J 780, K7J 710
  • 1.9 DTi – F8Q 622, F8Q 630, F8Q 632, F8Q 720, F8Q 722, F8Q 731, F8Q 736, F8Q 744, F8Q 770, F8Q 780, F8Q 782, F8Q 790, F9Q 710, F9Q 716, F9Q 730, F9Q 734, F9Q 744, F9Q 770

OEM:

  • KM-6031
  • KM-603
  • KM-966

Brandstof type:

  • Benzine en diesel
De motoren zijn dieselmotoren uit de late jaren '90 en vroege jaren 2000. De aanduiding DTI (Direct Turbo Injection, vaak gebruikt door Opel/Vauxhall) en de mix van merken duidt op een tijdperk van samenwerking en verschillende motortechnologieën.

Om de motoren uit uw lijst te begrijpen, is het cruciaal om te focussen op de gemeenschappelijke en meest prominente motor: de 1.9 liter diesel.

De Gemeenschappelijke 1.9 Liter Diesel
De kern van deze motorfamilie is de befaamde Renault F9Q-motor. Dit was een van de meest gebruikte dieselmotoren in Europa en werd door verschillende fabrikanten gebruikt, zij het onder een andere naam:

Merk    Motorcode    Naming (Technologie)    Toepassingen
Renault    F9Q    1.9 dTi (vroege directe injectie) of 1.9 dCi (latere Common Rail)    Mégane, Scénic, Laguna
Volvo    D4192T    Volvo 1.9D/TDI    S40 en V40 modellen (eerste generatie)
Opel    1.9 CDTI (Let op: Opel gebruikte voornamelijk een 1.9L diesel uit een samenwerking met Fiat/GM, maar dit is de motor die de 1.9L diesel-aandrijving in veel van hun modellen markeerde)    1.9 DTI / CDTI    Astra, Zafira, Vectra

Belangrijkste Kenmerken van de 1.9 dti motor: 

  • Technologie: De vroegste versies (dTi/DTI) waren uitgerust met een directe injectie, maar de latere en meest voorkomende versies (dCi/CDTI) maakten gebruik van Common Rail-technologie. Dit betekende een grote stap vooruit in verfijning, vermogensafgifte en brandstofverbruik ten opzichte van oudere dieselmotoren.
  • Distributie: Dit is een essentieel punt: de motor is riemaangedreven. Strikte naleving van de vervangingsintervallen van de distributieriem (inclusief spanrollen en waterpomp) is noodzakelijk om ernstige motorschade te voorkomen.
  • Reputatie: De 1.9L-motor staat bekend als een werkpaard: robuust, betrouwbaar en met een hoog koppel, maar minder verfijnd dan de nieuwere generatie diesels.
De Kleinere Motoren (1.2L en 1.4L)
De aanduidingen 1.2 DTI en 1.4 DTI verwijzen naar kleinere dieselmotoren die vooral werden gebruikt in compacte auto's, zoals de Opel Corsa en sommige Renault-modellen.

Deze motoren waren vaak de eerste stappen naar moderne, kleine turbodieselmotoren.

De technologie was vergelijkbaar met de 1.9L, maar geoptimaliseerd voor een lager gewicht en een nog zuiniger brandstofverbruik in de compacte klasse. De 1.4 dCi van Renault, bijvoorbeeld, was zeer populair en staat bekend om zijn zuinigheid.

Belangrijke Aandachtspunten van de 1.2 en 1.4 liter dti dci motoren: 
Voor alle DTI/dCi motoren uit deze periode gelden de volgende aandachtspunten:
  • Distributieriem: Zoals gezegd, is de vervanging van de riem van vitaal belang en mag deze nooit worden overgeslagen.
  • Turbo en EGR-klep: De turbo's en de EGR-klep (Exhaust Gas Recirculation) kunnen gevoelig zijn voor vervuiling en slijtage, wat leidt tot vermogensverlies of foutmeldingen. Regelmatig onderhoud en schone olie zijn hier cruciaal.
  • Injectoren: Vooral de vroege Common Rail-injectoren kunnen op hoge kilometerstanden problemen gaan geven door slijtage en vervuiling.
De DTI-motoren waren essentieel voor de opkomst van de turbodiesel in Europa en bieden een goede balans tussen betrouwbaarheid en prestaties, mits ze goed zijn onderhouden.
Bent u op zoek naar een afstelset of timinggereedschap voor uw auto, dan zit u bij Trailer And Tools goed. De timing van de auto’s motor refereert naar de ontsteking en het proces waar de bougie elektrisch vonkt, en een elektrische vonk in de auto’s verbrandingskamer maakt. Uw timing moet op de correcte afstelling van uw auto staan, om op topniveau te kunnen presteren, draaiend op een snelheid en efficiëntie waar de automotor op ontbrandt. U kan uw auto’s timing aan passen met een timing lichtapparaat en een set van schroefsleutels. Stel uw auto af met een afstelset van Trailer And Tools.

Welke termen heb je allemaal voor gereedschap bij het vervangen van uw distributieriem van uw auto? 

Timingset, distributiegereedschap, afstelset, blokkeerset, blokeergereedschap, je hebt vele termen en omschrijvingen voor dit soort autogereedschap. Het soort gereedschap dat je nodig hebt is afhankelijk van het merk en type motorblok van uw auto.

Het verschilt ook wanneer je de distributieriem en waterpomp moet vervangen van uw auto.  Elk merk en type auto en in welk bouwjaar hij is gebouwd maar ook de hoeveel kilometers het heeft gereden bepaald wanneer een distributieriem moet worden vervangen. Meestal wordt de distributieriem, distributieketting en of waterpomp tussen de 50.000 en 120.000 kilometer vervangen. Bij een tweedehands auto moet de verkoper meegeven wanneer de distributieriem voor het laatst is vervangen. Bij een onduidelijk onderhoud en dus niet wetend wanneer de riem of ketting is vervangen kan u soms beter op safe gaan. Bij het knappen en of dat de riem van de poelies af rold kan de schade enorm zijn. Let ook op of de riem niet is uitgedroogd door het lange stilstaan van een auto, dan is de kans dat een riem knapt ook sneller aanwezig. 

Wat is een distributieriem of distributieketting en wat doet het? 

De distributieriem of ketting zorgt dat de nokkenas gaat draaien. Maar wat is nou een nokkenas? Het proces is als volgt. Allereerst komt er kracht vrij bij de verbranding van brandstof. Deze kracht zorgt ervoor dat de cilinders in de motor naar beneden worden gedrukt. Door de beweging van de cilinders wordt de krukas in beweging gebracht, wat er weer voor zorgt dat de nokkenas aangedreven wordt. Tussen de krukas en de nokkenas zit een riem, dat is dus de distributieriem. Deze riem is dus cruciaal in dit proces.

Er komen veel krachten op een distributieriem en of distributieketting te staan.  Het loopt met het toerental van de motor rond en moet behoorlijke krachten overbrengen, want een nokkenas heeft te maken met weerstand van de klepveren. Daarom is de distributieriem of ketting gemaakt van zeer sterk kunststof en nog versterkt met glasvezel en heeft hij een teflon coating. De distributieketting wordt zelfs gemaakt van gehard staal. Daarom heeft een ketting ook olie nodig, die moet namelijk smering hebben om niet vast te lopen en zit daarom ingebouwd in het motorblok. Een distributieriem heeft geen smering nodig; die is daarom niet ín, maar tegen het motorblok aangebouwd en is derhalve makkelijker te bereiken en te vervangen.

Een distributieriem vervangen in moderne wagens is tegenwoordig een taak voor specialisten en goede monteurs, het vereist in de meeste gevallen motorspecifiek gereedschap om het werk correct uit te voeren. 

Om het juiste motor gereedschap en de juiste blokkeer pennen te kopen moet u weten:

-Welk voertuig is het.
-Welk soort brandstof motor is het.
-Welke motorcode heeft het.


Bij de juiste gereedschappen weet u dat u veilig en tijdbesparend werkt en ook dat u op de goede manier uw distributie ketting, distrubitie riem en waterpomp kunt vervangen.
Doordat u toch al alles hebt los liggen om erbij te kunnen komen wordt er eigenlijk altijd geadviseerd om de waterpomp ook gelijk mee te vervangen.

Er is een handige tool om erachter te komen wat u moet doen bij welk soort auto om uw distributie te vervangen van uw auto. Hieronder een link om te kijken bij elk merk en motor wat u moet doen en nodig heeft. Info verkregen van www.mijngarage.nl

https://www.mijngarage.nl/auto-onderhoud/distributieriem-vervangen

Hieronder enkele doorlinks naar groepen die u ook interresant zou kunnen vinden bij het sleutelen aan de auto motor:

Review toevoegen
renault - opel en volvo - 1.2 - 1.4 - 1.9 dti distributie timing set - blokkeerset - vergrendelingsset satra

Schrijf een beoordeling over dit product.

5,0

Beoordelingen

Nog geen beoordelingen